Dünyanın ilk güneş enerjisiyle çalışan uçağının 2011'de dünya turuna çıkacağı, projenin sponsorları tarafından Çin'de açıklandı.
Bu durum bilim dünyası içinde çevreci grup ve toplum kuruluşlarınında uzun zamandır özlemle beklediği bir haberdi. Bu tip projelerde özellikle çevreci kesimin kusgusuz katkıları göz ardı edilemez.
Çevrenin kirliliğine bir nebzede engel olması düşünülüyor. Bu durum aslında o kadar da küçük sayılabilinecek birşey olmadığını bilmek gerekir. Her yıl yaklaşık 2000 ile 3000 arasında yolcu uçağı, 1000 adet özel, 1000 adette askeri uçak, imal edilmekte.
Bunların bir yıllık yakıtı bir yıllık tüketilen taşıt yakıtına eş değerdir. Bu sebeblendir ki uçak üretimininde güneş enerjisinden faydalanması çok büyük kazançların elde edilmesi sağlanılacaktır.
Xinhua ajansının haberine göre, Alman-Çin Ortaklığı Bankası sponsorluğundaki proje hakkında bilgi veren bankanın yetkilisi Cin Say, uçağın yalnızca güneş enerjisiyle çalışacağını ve 2011 yılında her kıtaya bir kere inmek suretiyle 30 günde dünyayı gezeceğini söyledi.
Bu projeyle dünyadaki en temiz ve gelecek vadeden enerjinin güneş enerjisi olduğunu vurgulamak istediklerini belirten Cin, 2007 yılından beri projenin üzerinde çalıştıklarını ifade etti.
Liaonin eyaletinin başkenti Şınyang kentinde bir modeli sergilenen uçak, 12 bin fotovoltaik pille çalışıyor. 63,4 metre kanat genişliğinde, 1600 kilogram ağırlığında ve saatte 70 kilometre hıza ulaşabilen uçağın bir prototipi de 26 Haziran'da İsviçre'nin Zürih kentinde sergilenecek.
Projenin kalan bölümü, 2010 yılında yapılacak Şanghay Dünya Fuarında duyurulacak.
Bu durum bilim dünyası içinde çevreci grup ve toplum kuruluşlarınında uzun zamandır özlemle beklediği bir haberdi. Bu tip projelerde özellikle çevreci kesimin kusgusuz katkıları göz ardı edilemez.
Çevrenin kirliliğine bir nebzede engel olması düşünülüyor. Bu durum aslında o kadar da küçük sayılabilinecek birşey olmadığını bilmek gerekir. Her yıl yaklaşık 2000 ile 3000 arasında yolcu uçağı, 1000 adet özel, 1000 adette askeri uçak, imal edilmekte.
Bunların bir yıllık yakıtı bir yıllık tüketilen taşıt yakıtına eş değerdir. Bu sebeblendir ki uçak üretimininde güneş enerjisinden faydalanması çok büyük kazançların elde edilmesi sağlanılacaktır.
Xinhua ajansının haberine göre, Alman-Çin Ortaklığı Bankası sponsorluğundaki proje hakkında bilgi veren bankanın yetkilisi Cin Say, uçağın yalnızca güneş enerjisiyle çalışacağını ve 2011 yılında her kıtaya bir kere inmek suretiyle 30 günde dünyayı gezeceğini söyledi.
Bu projeyle dünyadaki en temiz ve gelecek vadeden enerjinin güneş enerjisi olduğunu vurgulamak istediklerini belirten Cin, 2007 yılından beri projenin üzerinde çalıştıklarını ifade etti.
Liaonin eyaletinin başkenti Şınyang kentinde bir modeli sergilenen uçak, 12 bin fotovoltaik pille çalışıyor. 63,4 metre kanat genişliğinde, 1600 kilogram ağırlığında ve saatte 70 kilometre hıza ulaşabilen uçağın bir prototipi de 26 Haziran'da İsviçre'nin Zürih kentinde sergilenecek.
Projenin kalan bölümü, 2010 yılında yapılacak Şanghay Dünya Fuarında duyurulacak.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder